حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) هلاکت ۴ اسیر صهیونیست در نوار غزه شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی در محاصره آتش‌سوزی ناشی از حمله حزب الله (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) حماس: طرح جدیدی برای آتش‌بس دریافت نکردیم قسام ۲ خانه را به روی نظامیان صهیونیست منفجر کرد (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) بایدن در کنفرانس سوئیس درباره اوکراین شرکت نمی‌کند ۱۱ شهید و زخمی در یورش اشغالگران به نابلس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) اسرائیل از زمان عملیات طوفان الاقصی ۹ هزار فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است هشدار شدید اللحن روسیه به انگلیس شلیک ده‌ها موشک به جولان اشغالی | آتش در کریات شمونا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) شهادت یکی دیگر از رزمندگان حزب الله لبنان توسط ارتش رژیم صهیونیستی (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) باقری: روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد شهادت مستشار نظامی ایران در سوریه در طی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی + عکس (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) چه زمانی اسامی افراد تایید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اعلام می‌شود؟ داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری از کدام جریان‌های سیاسی هستند؟ وزیر کشور: ۸۰ نفر از مراجعین موفق به ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری شدند چه کسانی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند؟ ماجرای خبر درگذشت «اسماء اسد» همسر بشار اسد چیست؟ قاضی‌زاده هاشمی: دیوار میان مردم و دولت را بر میدارم + فیلم مهرداد بذرپاش: وقت کم است | اقدامات شهید رئیسی را ادامه می‌دهم + فیلم
سرخط خبرها

جهرمی: مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد| پیش‌بینی شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سفر‌های راهیان‌نور+ فیلم

  • کد خبر: ۱۵۲۸۲۸
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
جهرمی: مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد| پیش‌بینی شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سفر‌های راهیان‌نور+ فیلم
سخنگوی دولت گفت: مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس تعدیل شد و با این اصلاح عملاً کسانی که به‌خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به‌سر می‌برند دوره مجازات کوتاه تری خواهند داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: به مناسبت روز جوان برنامه‌های متعددی در دستور کار است که برگزاری جشنواره جوان برتر ایرانی در ۱۲ موضوع در تمامی مراکز استان‌ها در هفته آتی، از این برنامه‌هاست. در این جشنواره جوانان برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند که ویژگی‌های خاص و اقدامات خاص را در قالب‌هایی که از پیش تعیین شده، داشته و انجام داده‌اند. همچنین نمایشگاه‌های دستاورد‌های جوانان در سراسر کشور را شاهد خواهیم بود و اردو‌های بازدیدی که برای مراکز علمی و برای جوانان از توسعه‌ها و دستاورد‌های کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه حوزه ورزش و جوانان در این هفته بسیار گسترده‌تر است که وزارتخانه اطلاعات بیشتری ارائه خواهد کرد. سفر‌های راهیان نور هم آغاز شده است که هم در سطح دانش آموزی و هم درصد دانشجویی پیش‌بینی افزایش جدی آن‌ها را داریم. سال گذشته با توجه به محدودیت‌های کرونایی کمتر از ۵۰ هزار نفر شرکت کرده بودند که امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این سفر‌ها شرکت کنند. در کنار این سفر‌های راهیان‌نور سفر‌های راهیان پیشرفت هم برای بازدید از دستاورد‌های کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی دولت درباره برخی مصوبات جلسه هیئت دولت گفت: در راستای کاهش زندانیان و جمعیت کیفری زندان‌ها دولت بنابر پیشنهاد وزارت دادگستری مبالغ ریالی جزایی نقدی بدل از حبس را تعدیل کرد و با این اصلاح در مبالغ ریالی جزای نقدی بدل از حبس که صورت گرفت عملاً کسانی که به خاطر جزای نقدی محکوم شدند و در زندان به سر می‌برند دوره مجازات کوتاه‌تری خواهند داشت و چه بسا در آستانه ایام نوروز با محاسبه جدید دوره زندان خود را تمام خواهند کرد و به خانه‌های خود و خانواده‌های خود برخواهند گشت.

بهادری‌جهرمی از موافقت هیئت وزیران با استفاده شهرداری‌ها از انواع  ابزار‌های تامین مالی خبر داد و توضیح داد: هیئت دولت به منظور حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کرد که این نهاد‌ها بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و سازوکاری که در آیین‌نامه پیش‌بینی شده، از انواع ظرفیت‌ها مانند پول، بازار سرمایه، مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی، انواع روش‌های تلفیقی مثل عمومی، خصوصی، ساخت، بهره‌برداری، مالی و حقوقی، مشارکت مدنی، حقوقی، سرمایه‌گذاری مشترک، انواع قرارداد‌های تجاری، معاملات تهاتری، ابزار‌های تأمین مالی جمعی، اوراق مالی اسلامی و انواع گسترده‌ای از روش‌های تأمین مالی استفاده کنند تا شاهد تسریع در طرح‌های مصوب شهر‌ها و روستا‌ها در چارچوب اختیارات خود مجموعه شهری و روستایی باشیم.  

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از توسعه کشاورزی و محصولات آن، به ویژه دانش‌بنیان سازی حوزه کشاورزی، دولت با اصلاح اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی موافقت کرد و پیشنهاد شد که برای توسعه و حمایت موثرتر از اقدامات در حوزه‌های زنجیره‌های ارزش افزوده کشاورزی و دانش‌بنیان اقدامات لازم انجام شود.  

سخنگوی دولت از  پیش بینی منابعی به منظور تجهیز، تقویت و نگهداری بالگرد‌های جمعیت هلال احمر برای امداد رسانی هرچه بهتر خبر داد و درباره دستور کار جلسات آتی هیات دولت بیان داشت: با شروع سال جدید آیین‌نامه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف به تصویب رسیده است که حمایت از اشتغال و اجرای شعار سال را تسریع و تسهیل خواهد کرد. دو آیین‌نامه دیگر در حوزه ورزش و جوانان و ارتباطات و فناوری و اقتصاد دیجیتال در دستور کار جلسات آتی هیات وزیران است و در صورت تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.  

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: پیرو دستور رئیس جمهور در شورای عالی تعاون در کشور مبنی بر اصلاح سند توسعه تعاون، برای حمایت هرچه بیشتر از مجموعه‌های تعاونی هم در حوزه شکل‌گیری، فعالیت‌ها و شیوه مدیریت و ساماندهی آن‌ها در دستور کار است همچنین اصلاحیه سند توسعه تعاون هم در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده و در دستور جلسات هیئت وزیران قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->